Diagnoza
Jest to proces składający się z kilku spotkań diagnostycznych uwzględniających wszystkie sfery rozwoju dziecka. Podczas tych spotkań staramy się zebrać wszystkie niezbędne informacje służące ustaleniu i określeniu charakteru zaburzeń lub ich wykluczeniu.

- Zespół diagnostyczny
- Wywiad z rodzicami
- Obserwacja dziecka
- Uzupełnienie
- Wyniki badań
Zespół diagnostyczny stanowią:
- psycholog
- pedagog specjalny
- diagnosta
w miarę potrzeb inni specjaliści, np. neurologopeda, logopeda, fizjoterapeuta.
Zapisu na diagnozę może dokonywać wyłącznie opiekun prawny
Wywiad z rodzicami odbywa się bez obecności dzieci. Przeprowadzenie wywiadu ma na celu uzyskanie od opiekunów wszechstronnych informacji na temat funkcjonowania dziecka w różnych sytuacjach. W trakcie spotkania omawiane są przede wszystkim następujące sfery:
- rozwój komunikacji,
- rozwój motoryczny,
- rozwój zabawy,
- rozwój emocjonalny,
- rozwój relacji społecznych,
- sytuacja rodzinna,
- ogólny stan zdrowia dziecka,
- historia porodu,
- wstępna ocena integracji sensorycznej.
- medyczną,
- pedagogiczną i psychologiczną,
- opinie wychowawców i nauczycieli,
- materiały video zawierające nagrania zachowań dziecka, które mogą być uznane za niepokojące.
Podczas tego spotkania z rodzicami psycholog lub pedagog specjalny omawia wyniki poczynionych obserwacji, informuje o możliwościach dalszego postępowania diagnostycznego oraz terapetycznego.