Terapia Pedagogiczna

Terapia pedagogiczna (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) to zajęcia mające na celu wyrównywanie różnego rodzaju nieprawidłowości rozwojowych. Jest to szczególnie ważne na początku kariery szkolnej dziecka. Brak osiągnięć w nauce, częste niepowodzenia, zazwyczaj wiążą się z trudnościami w czytaniu, pisaniu, liczeniu i innych czynnościach szkolnych. Terapia pedagogiczna stwarza dzieciom z zakłóceniami rozwojowymi możliwości wszechstronnego rozwoju. W celu eliminowania niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji.

Terapia Zajęciowa

Terapia zajęciowa jest formą psychoterapii, która polega na pracy w różnych obszarach życia. Jej celem jest przywrócenie zdolności umysłowych, poznawczych i motorycznych. W przypadku, gdy zmiany są nieodwracalne, zajęcia te umożliwiają wytworzenie funkcji zastępczych. Terapia zajęciowa jest skierowana do dzieci oraz osób niepełnosprawnych i ma charakter ruchowo-artystyczny.

Terapia Psychologiczna

Psycholog może wesprzeć w kryzysie i udzielić doraźnej pomocy w trudnych momentach. Terapia może pomóc w lepszym zrozumieniu własnego zachowania i zachowania innych ludzi oraz ułatwić wzajemne porozumienie się.

Terapia Psychoterapeutyczna

Psychoterapeuta pracuje długofalowo i w trakcie tego procesu może pomóc lepiej zrozumieć siebie, a co za tym idzie, przyczynić się do zidentyfikowania i zmiany mechanizmów negatywnie wpływających na nasze życie.

Terapia Ręki

Terapia ręki to metoda wspierająca dziecko aby poprawnie oraz precyzyjnie mogło ruszać ręką, dłonią oraz palcami. Specjalista rozpoczyna pracę od wzmocnienia całego ciała -motoryki dużej, a następnie skupia się na poprawie motoryki małej u dziecka (prawidłowy uchwyt, napięcie, praca nadgarstka i palców).

Terapia Uzależnień

Program terapii polega na licznych rozmowach dotyczących uzależnienia. Rozmawia się o objawach uzależnienia, początkach nałogu, emocjach, głodzie, bezsilności. Kolejnymi etapami jest plan wyjścia z nałogu i stopniowe wcielenie go w życie.

Terapia Surdopedagogiczna

Terapia przeznaczona jest dla dzieci z wadami słuchu oraz zaburzeniami mowy wynikającymi z tych wad. Podstawowym celem terapii jest budowanie i rozwijanie kompetencji językowych i komunikacyjnych, a także stymulowanie rozwoju poznawczego i społeczno-emocjonalnego dzieci z wadą słuchu.

Terapia Logopedyczna

Terapia logopedyczna ma na celu usprawnienie funkcji komunikacyjnej poprzez stopniowe korygowanie zakłóceń występujących podczas porozumiewania się.

Terapia Neurologopedyczna

Terapia neurologopedyczna ukierunkowana jest na likwidowanie zaburzeń komunikacyjnych spowodowanych uszkodzeniem ośrodkowego układu nerwowego.

Terapia Umiejętności Społecznych

Trening umiejętności społecznych służy rozwojowi i podtrzymywaniu kompetencji społecznych. Na przykład takimi umiejętnościami społecznymi są: aktywne słuchanie, zawieranie nowych znajomości, rozróżnianie uczuć swoich i innych, asertywność oraz umiejętność dyskutowania i przyjmowania krytyki.

TUS prowadzimy również w języku angielskim

Terapia Par

Rozmowa z terapeutą daje parze szansę na zmianę, pozwala inaczej spojrzeć na kryzys, pomaga w zrozumieniu uczuć, myśli i potrzeb stanowiących źródło nieprawidłowych relacji, daje możliwość spojrzenia z boku na relacje między partnerami, a tym samym pomaga w lepszym zrozumieniu siebie nawzajem, co przekłada się na polepszenie jakości relacji.

Terapia Integracji Sensorycznej

Zajęcia integracji sensorycznej polegają na dostarczaniu dziecku kontrolowanej dawki doznań sensorycznych, których intensywność jest dostosowana do charakteru i nasilenia zaburzeń.